SELAMAT DATANG.. WELCOME TO MY BLOG...

Wednesday, 6 February 2013

SAYA TAK PERFECT....!!



Assalammualaikum....

E-DIARY nak berkongsi tentang tajuk di atas..... Sapa kat sini yang xpenah wat silap??
*put hand up.....??

Kompem sume ada wat silap kan...xkesah la ape segala jenis kesilapan yang dilakukan..

biasa lah..kita ni sebagai manusia ALLAH jadi kan TIDAK SEMPURNA..kite ni penuh dengan seribu kelemahan.... #termasuk empunya diri ini...

bila kita membuat sedikit kesilapan orang sekeliling mudah memandang buruk pada kite... memikirkan yang macam2 padahal tidak mengenali kita dengan sedalamnya...

Ya, dari situ kita nampak kn manusia ni xsempurna...bermakna E-DIARY nak sampai kn...kite pikir org tu *cenggitu org tu *cenggini... sebab kita bukan dijadikan boleh dapat membaca hati MANUSIA.

MAYBE ada segelintir tp xsemua kan.. so jika kita wat silap pada manusia harus lah kite memohon maaf pada empunya badan...

jika membuat Salah pada ALLAH semestinya kita memohon keampunan pada NYA....

E-DIARY  sendiri sering membuat salah..sbb E-DIARY  *notperfect...

ada segelintir xdpt menerima kesalahan itu.. E-DIARY ni penuh dengan sejuta kelemahan..

apa2 pon E-DIARY harap bile kite marahkan seseorang maafkan la mereka...ALLAH lebih tahu ape yang terbaik untuk hidup kite kan...

walauapa pon kite kene ingat.......

Setiap anak adam melakukan dosa dan kesalahan. Samada kecil mahupun besar. Samada banyak ataupun sedikit. Samada sengaja atau tidak. Apa yang pasti, manusia tidak akan terlepas dari melakukan dosa. Kecuali para nabi dan rasul. Kerana mereka maksum dan terlindung dari melakukan dosa.

jika kita rasa kesilapan yang dilakukan terlalu besar kembali la ke jalan yang betul dan kesalahan itu lah yang mengajar kita erti hidup kat dunia ni...

E-DIARY  xmaksud kan pada sesiapa..ni hanya rasa hati E-DIARY sendiri...

*smile slalu gitu yee.....

AMIGOS..



2 comments:

  1. :) tak pe kita belajar dari kesilapan :)

    ReplyDelete
  2. tq acik..:) ..sye akan sentiasa belajar dri kesilapan.. :)

    ReplyDelete